Header Ads

Pantai Dalam: Hotspot Terbaru Untuk Pelaburan Hartanah



Pantai Dalam merupakan nama yang tidak asing lagi di kalangan rakyat tempatan terutamanya warga Lembah Klang, Ianya merupakan satu kawasan residensi terletak di selatan-barat Kuala Lumpur dan berada dalam pentadbiran parlimen Lembah Pantai. Sejak kebelakangan ini, pembangunan di Pantai Dalam telah meningkat secara mendadak. Para pemaju hartanah telah menjadikan Pantai Dalam sebagai keutamaan untuk pembangunan baru.

Kedudukan Pantai Dalam yang strategik telah mendorong kepada situasi ini. Pantai Dalam terletak hanya 5 minit dari Bangsar. Ianya juga telah dianggap sebagai lokasi premium di pinggir bandar. Populasi penduduk di Pandai Dalam terdiri daripada 49% Melayu, 19% Cina dan 32% India,


Jadi apakah kelebihan Pantai Dalam yang membuat para pemaju hartanah berlumba-lumba untuk melabur di sini?





Lokasi Yang Strategik


Secara keseluruhan, kawasan Pantai Dalam terbentuk daripada beberapa kawasan residensi iaitu:


1. Pantai Hillpar
2. Kampung Pantai
3. Taman Bukit Angkasa
4. Pantai Baru
5. Kampung Pasir
6. Taman Pantai Dalam.


Pantai Dalam juga dikelilingi banyak kemudahan seperti:


 1. SK Methodist
2.  SMK Seri Panta
3.  Universiti Malaya
4.  Mid Valley & The Gardens
5. Bangsar Village Shopping Centre



Akses Yang Mudah



Akses keluar masuk Pantai Dalam ke lokasi lain di Lembah Klang seperti Pusat Bandaraya Kuala Lumpur, Bangsar, Mont Kiara, dan Petaling Jaya menjadi lebih mudah dengan kewujudan lebuhraya di sekitarnya seperti Lebuhraya Sprint (Kerinchi Link), New Pantai Expressway (NPE), dan Lebuhraya Persekutuan.

Satu jalan penghubung terbaru sedang dibina yang akan menghubungkan pembangunan bercampur Pantai Sentral Park dan kawasan Pantai Dalam-Kerinchi dengan New Pantai Expressway (NPE). Projek ini dilaporkan mengambil masa 18 bulan untuk disiapkan.







Sistem Pengangkutan Yang Efisyen



Bas (Perhentian Bas di Bengkel Motosikal Jalan Pantai Dalam, Jejantas Pantai Ria, Jalan Pantai Dalam, Klinik Kesihatan Jalan Pantai Dalam, Selepas Pasar Jalan Pantai Dalam)

Keretapi (Stesen LRT Kerinchi dan Abdullah Hukum, Stesen KTM Pantai Dalam dan Angkasapuri)



Pembangunan Baru di Pantai Dalam



Pembangunan terbaru oleh IJM Land di Pantai Dalam dikenali sebagai Pantai Sentral Park



IJM Land dan Amona Development Sdn. Bhd. telah bekerjasama untuk membangunkan Pantai Sentral Park dengan nilai pembangungan kasar berjumlah RM2.5 bilion. Pantai Sentral Park akan menjadikan kehidupan lestari sebagai model untuk pembangunan ini dengan mengabungkan kejuruteraan bersama alam sekitar untuk keperluan gaya hidup masa kini.

Selain itu, Ancubic Capital Sdn. Bhd. juga merancang untuk melancarkan projek apartment terbaru bernilai RM700 juta di Pandai Dalam yang dijangka bermula hujung tahun ini. Untuk pembangunan ini, mereka menyasarkan golongan professional muda yang bekerja di sekitar Pantai Dalam. Pembangunan seluar 2 ekar ini terletak di tengah Pantai Dalam.



Pandangan Mengenai Pandai Dalam



Menetap di Pantai Dalam jelas mampu memberi kemudahan dengan akses yang mudah ke pelbagai lokasi. Anda juga tidak perlu risau mengenai kesesakan trafik dengan wujudnya pengangkutan awam yang berdekatan di Pantai Dalam.


Dengan kewujudan banyak pembangunan hartanah terbaru di Pantai Dalam, anda perlu merebut peluang ini dengan sebaiknya. Dengan harga yang berpatutan dan bayaran bulanan yang rendah, juga kemungkinan anda boleh menjadikan hartanah tersebut sebagai tumpuan untuk sewa jangka pendek seperti Airbnb, ianya satu peluang yang tidak patut anda lepaskan. 


Anda berminat dengan projek hartanah di Pantai Dalam? Daftar sekarang dan kami akan hubungi anda.



No comments:

Powered by Blogger.