Header Ads

Bagaimana Lease Option Mampu Memudahkan Anda Untuk Memiliki Rumah?





Lease Option adalah satu alternatif dalam pembelian rumah melalui perjanjian sewa beli berdasarkan konsep Rent-to-Own yang membolehkan pengguna membeli rumah selepas 3 atau 5 tahun menyewa.
Ianya ditawarkan oleh Wonderlist Property melalui https://lease.wonderlist.property/





Pembeli Rumah


1. Pertama sekali, bakal pembeli rumah perlu mencari rumah pilihan yang menawarkan Lease Option sebagai satu alternatif untuk pembelian rumah berkenaan.

2. Selepas anda telah menemui hartanah yang boleh dibeli melalui Lease Option, anda boleh berunding bersama pemilik rumah mengenai terma dan syarat-syarat di dalam perjanjian sewa beli.

3. Pemilik rumah telah bersetuju dengan tawaran anda – Tahniah! Namun, sebelum menandatangani sebarang perjanjian, anda perlu memastikan telah membaca dan memahami segala isi kandungan perjanjian tersebut.

4. Inilah masa yang anda nantikan. Anda telah boleh berpindah masuk ke rumah baru anda.

5. Bergantung kepada perjanjian sewa beli, anda mempunyai pilihan untuk membeli rumah yang anda duduki selepas 3 atau 5 tahun tempoh penyewaan. 


Pemilik Rumah


1. Anda akan menerima tawaran daripada bakal pembeli untuk membeli rumah anda melalui Lease Option.

2. Setelah anda berpuas hati dengan tawaran tersebut, anda boleh menerimanya secara formal.

3. Sekarang, anda boleh menjemput bakal pembeli rumah untuk meninjau hartanah berkenaan.

4. Selepas menerima tawaran akhir daripada pembeli, anda boleh menandatangani perjanjian Lease Option bersama dengan pembeli rumah.

5. Segala bayaran sepanjang tempoh penyewaan dan bayaran baki pembelian yang dilakukan oleh pembeli selepas tamat tempoh penyewaan, anda dikreditkan secara terus ke dalam akaun pilihan anda melalui sistem pembayaran yang disediakan oleh Wonderlist Property.



No comments:

Powered by Blogger.